tirsdag 27. oktober 2009

Finner utrolig mye fint på Finn...

Idag har gemalen og jeg vært ute på Sotra og hentet denne rokokko salongen. Den er bare helt meg, elsker den...Treverket blir antagelig malt etterhvert, men ikke før etter flytting. Stoffet er håndbrodert og ikke noe slitt, det beholder jeg så lenge jeg kan. Så lenge alt annet i rommet er rolig og uten voldsomme mønster så vil det ikke føles overveldende.
To stoler fulgte med, de kommer jeg ikke til å ha stående sammen med sofaen, det blir litt too much. De er litt lavere enn sofaen i sittehøyde, og hadde vært helt skjønne på et pikerom. Dessverre så har min lille pike på 13 allerede blitt 176 cm høy....

Etter Sotra kjørte vi til Kjøkkelvik og hentet dette vitrineskapet, det er av nyere dato, men skikkelig solid og i mahogny. Helt plettfritt! Jeg vil nok male det også om noen år, men ikke ennå. Formen på dette gir meg franske fornemmelser. Har fått dilla på Louis Seize stil. Mye fint i bloglandia, men hos denne damen i Sverige,der fant jeg meg selv, kunne flyttet rett inn...
Detalj fra dør..
Detalj fra låsbeslag..

Jeg er så fornøyd med disse funn, hva skulle jeg gjort uten Finn, hi hi..

post signature

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar