mandag 5. juli 2010

Kjapp titt på siste skoleprosjekt...

Litt gammelt nytt her, men det skjer ikke mye annet enn pakking og rydding her i huset for tiden.  Tok noen bilder veldig kjapt her, for nå pakkes alt skolearbeid bort også... deilig...

Over her er kapittelinndelingen, hvor de forskjellige sirklene ble uthevet for hvert kapittel.
På Krohnstad(tror jeg) i Bergen, ligger en del gamle jernbanehaller, og min hovedoppgave var å innrede en av de...
I midten av bygget har jeg beholdt full takhøyde og der har jeg plassert restauranten. På sidene er bygget utnyttet i to etasjer. Herskapelige trapper hører med... Og valgte å bruke Panton Chair Classic fra Vitra som har 50 års jubileum i år, yeah...
Som du ser på fasadetegningene så er det store porter som blir erstattet med glassdører, og ellers har bygningen nydelige høye vinduer..
Ettersom det både er konferanse, restaurant og underholdningstilbud så må det en scene til..
Storkjøkkenet med vaskesone og anretning for servitører. Personalet må selvfølgelig ha eget pauserom...
Ikke lett å se detaljer på bildene, du kan se de større hvis du trykker på de.

Ellers så venter jeg nå på hustegninger fra byggefirmaet, gleder meg til å vise de. Har jo tegnet de selv i archicad, men overlater tekniske beregninger til de som har greie på det...

God sommer videre:))


post signature

5 kommentarer:

  1. Hei Helena. Ja, i løpet av disse to årene på NKF har jeg opplevd hele systemet som "studentfientlig"! Det har aldri virket som om de prøver å handle til elevenes beste. Jeg synes det er helt utrolig. Og nå har det ramlet inn med meldinger og kommentarer fra både kjente og ukjente, studenter fra NKF i hele landet og til og med folk som er i interiørbransjen som er helt sjokkerte over behandlingen vi har fått.

    Jeg synes absolutt at hver elev som har vært misfonøyd burde skrive klage til skolen og kanskje til og med gå til avisene. Selvfølgelig er det jo fristende å bare legge det hele bak seg og gå videre, men jeg synes at fremtidige studenter skal få vite hva det er de begir seg ut på før de begynner på NKF.

    Tusen takk for det, jeg skal kose meg der nede:D Håper og tror at Griffith College tilbyr utdanning på et litt annet nivå enn NKF:P

    -Stine

    SvarSlett
  2. Så flink du er.... Jeg blir helt imponert over deg...
    God klem!

    SvarSlett
  3. Hei Helena, hiver meg på her! Enig, me burde ha klaga på ein eller annen måte. No har vel våre to klassa i bergen sendt inn ein klage, men for seriøst den blei tatt imot veit eg ikkje :/ Dei kom jo tilbake igjen til Bergen. Glad eg e ferdig der :) Deilig å pakka vekk skulesakene ja ;) Ein dag eg var nede på Kreta gjekk det plutselig verkeleg opp for meg at eg ALDRI skal tilbake til NKF! Den lykkerusen der va deilig :D haha

    SvarSlett
  4. Hei! Søylene er laget av huseieren. Støpt form, så blandet sement og hellt det oppi når de satt på plass!!

    SvarSlett
  5. Hehe, ja dei har det nok spennande no :) Må sei eg er svært nøgd med koss eg har det, og er glad eg slepp å ha eit så tungt år forran meg, så eg e ikkje så misunnelig ;) hehe

    Ja, eg gleder meg til den blir hengt opp. Berre eg finn ein plass til den då :/

    SvarSlett